Ga direct naar: Algemene informatie Opkomstrooster Afmelden

Vacature Scoutsleiding

Vereniging Scouting Schonauwen is op zoek naar leiding voor de speltak Scouts. Scouts zijn 11-15 jaar oud en hebben elke vrijdagavond opkomst van 19:00 tot 21:00 uur.
Als leiding zorg je samen met het team voor een leuk en uitdagend activiteitenprogramma waarmee de jeugdleden de kans krijgen zich te ontwikkelen.

Wat doet een leider?

• Verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van het Scoutingspel, op basis van de Scoutingmethode. Dit houdt in: het maken, voorbereiden, uitvoeren en evalueren van wekelijkse programma’s, weekendkamp(en) en/of het jaarlijkse zomerkamp voor de jeugdleden van jouw  speltak.
  • Begeleiden en stimuleren van scouts in hun persoonlijke ontwikkeling, rekening houdend met de leeftijdsgroep van de speltak.
  • Uitvoeren van functie gebonden en organisatorische taken en activiteiten, zoals overleg binnen de groep en regio en werving van nieuwe teamleden.
  • Zich inzetten voor het verbeteren van het eigen functioneren en dat van het team. Binnen het leidingteam zijn er nog verschillende taken die verdeeld worden:
    • Teamleider
    • Materiaalmeester
    • Penningmeester
    • Webmaster

Belangrijk:

• Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting groep Schonauwen afgeleid van het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.
  • Je bent minimaal 18 jaar.
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen of kunt deze overleggen.
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en ook zelf hierin verder te leren.
  • Je bent bereid je meerjarig in te zetten voor deze functie.

Inschatting tijdsbelasting:

• Circa 4 uur per week
  • Er zijn minimaal 5 vergaderingen per jaar
    • 5 groepsraad
    • Vergaderingen binnen het team in overleg

Algemene informatie

De leden van 11 t/m 15 jaar worden Scouts genoemd.

De Scouts hebben opkomst op vrijdagavond van 19:00u tot 21:00u

Voor alle vragen over de Scouts, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met de leiding via e-mailadres: sequoiascouts@scouting-schonauwen.nl

Opkomstrooster

april 2024

ma di wo do vr za zo
  • CederScouts opkomst
  • SequoiaScouts opkomst
  • CederScouts opkomst
  • SequoiaScouts opkomst

Afmelden

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.